• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Діти 5-ти річного віку в дошкільному житті

/Files/images/yana/2015rk_yani/5-ti_rchki/podgotovka_k_shkole.jpg "Увага пятирічкам - майбутнім першокласникам!"

Зміни до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти, з приводу питання про обов'язковість дошкільної освіти для дітей з п'ятирічного віку ставлять низку питань, як для педагогів так і для батьків. Яким є буття п'ятирічок після цих нововведень? Роз'яснення щодо цих питань надали педагоги-практики, науковці, працівники Міністерства освіти і наукиУкраїни на Всеукраїнській конференції «Сучасні 5-ти річні діти: проблеми і особливості розвитку».

Робота конференції будувалась за дискусійними студіями, а саме:

1. «Веселе навчання: роль відеоігор у формуванні пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку»

2. «Пізнавальний розвиток п’ятирічної дитини».

3. «Особливості розвитку мовлення п’ятирічних дітей».

4. «Художньо-естетичний розвиток п’ятирічної дитини».

5. «Ігрова діяльність і житті п’ятирічної дитини»

6. «Трудова діяльність п’ятирічної дитини».

7. «Виявлення, розвиток нахилів та задатків п’ятирічної дитини».

8. «Фізичний розвиток п’ятирічної дитини в мовах створення здоров’язберігаючого середовища».

Відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" вимоги до рівня розвиненості, вихованості, навченості дітей дошкільного віку визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти (державним освітнім стандартом) і реалізується через програми розвитку, рекомендовані та схвалені Міністерством освіти і науки України в установленому порядку. У зв'язку з прийняттям Закону України від 06.07.2010" 2442-VI "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу" постала проблема надання обов'язковості дошкільної освіти всім дітям, які досягли 5-річного віку. Для її розв'язання передбачається запровадження різних форм охоплення дітей дошкільною освітою, зокрема, через організацію груп короткотривалого перебування, сезонних, а також груп підготовки до школи при загальноосвітніх і позашкільних закладах, соціально-педагогічного патронату. Враховуючи різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами в умовах тієї чи іншої форми здобуття дошкільної освіти, необхідно диференціювати обсяг розвивальних, виховних, навчальних завдань освітньої роботи з дітьми 6-го року життя.

Освітня Програма "Впевнений старт" для дітей старшого дошкільного віку орієнтована на останній рік дошкільного дитинства. Наповнена різноманітними видами дитячої активності, які сприяють конструктивній взаємодії з однолітками й дорослими і успішному особистісному зростанню старшого дошкільника.

Структура програмного навчального навнтаження здійснено за видами діяльності дитини:

  • комунікативна;
  • здоровязберігальна й рухова;
  • господарсько-побутова;
  • художньо-естетична;
  • пізнавально-дослідницька;
  • мовленнєва;
  • ігрова

/Files/images/yana/2015rk_yani/5-ti_rchki/1225736803_14.jpg Підготовка дитини до школи (рекомендації для батьків)

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

4. Навчіть сина чи дочку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятій годині вечора, вставати о сьомій годині ранку).

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків).

7. прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.

9. У будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.

/Files/images/yana/2015rk_yani/5-ti_rchki/30420.jpg Що можна і чого не можна робити, готуючи дитину до школи?

Зовсім не слід:

  • змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;
  • оцінювати все, що робить дитина так, як оцінюється діяльність учня;
  • “проходити” з дитиною програму першого класу, насильно замінюючи гру навчанням.

Необхідно:

  • прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;
  • навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Вчити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення.

Світогляд дитини, знання, які вона має про довкілля від найближчих його явищ і до подальших, які вона засвоїла, коли пощастило подорожувати з батьками, з ваших розповідей, бесід, домашніх занять, з книжок, від друзів тощо:

  • що знає дитина про себе (прізвище, ім`я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі), про своє місто;
  • що знає про явища природи (пори року, їх послідовність), місяці кожної пори року, їх послідовність, дні тижня, частини доби;
  • що знає про дорослих людей: за віком, професіями, які бувають люди вдома і на роботі, серед людей, на вулиці – за своєю вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні й непорядні люди;
  • що знає дитина про сучасну техніку, транспорт. Перш, ніж почати читати, дитина повинна навчитися слухати, із яких звуків складаються слова, які вона промовляє. Вона має навчитися робити звуковий аналіз слів.
/Files/images/yana/2015rk_yani/5-ti_rchki/652x450_075962-cum-sa-amenajezi-camera-de-joaca-pentru-copilul-tau.jpg КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ПО ПІДГОТОВЦІ РУКИ ДИТИНИ ДО ПИСЬМА

З чого починати? Звісно з навчання письма – важливий крок у розвитку дитини. Його не можна розглядати ізольовано, а лише у взаємозв’язку з розвитком усного мовлення. І це невипадково, адже письмо , як і слухання й говоріння, є одним із видів мовленнєвої діяльності. Процес письма постійно супроводжується усним мовленням, оскільки дитина диктує собі те, що має записати. Якщо дошкільник має певні вади у вимові окремих звуків, це в майбутньому може негативно позначитися на письмі – спричинятиме помилки та пропуск і заміну літер. Тому розвиток усного мовлення є одним із пріоритетних напрямків підготовки руки дитини до письма.

Дослідження науковців свідчать про те, що рівень розвитку мовлення дітей залежить від ступеня сформованості дрібної моторики пальців рук. Недарма народна педагогіка впродовж багатьох століть зберігає значну кількість фольклорних творів, використання яких супроводжується активними рухами: «Сорока-ворона», «Пальчику,пальчику», «Горошок, бобошок» тощо.

Рухи пальців і кисті руки розвиваються в дитини поступово протягом усього дошкільного життя. Однак, на момент вступу дитини до школи не завершується процес закостеніння пальців кисті руки. Цим пояснюється невпевненість у рухах, дрижання пальців під час проведення прямих ліній, написання овалів та напівовалів, швидка втомлюваність. Труднощі, з якими стискається дитина під час письма, викликають у неї негативне ставлення до цієї діяльності. Тому дитина, яка робить лише перші кроки в набутті графічної навички письма, потребує постійної допомоги дорослого, адже саме він має перетворити складну для дитини діяльність на цікаву гру. Із чого тренування, з розминки, зі своєрідної зарядки для пальчиків.

Ось наші рекомендації:

1. «БУДУ ВПРАВНИМ МУЗИКАНТОМ» — імітація гри на різних музичних інструментах (піаніно, скрипка, гітара, балалайка, бубон, флейта, сопілка, баян).

2. «ПАЛЬЧИКИ КРОКУЮТЬ» – імітація рухів для вимірювання довжини стола.

3. «УПІЙМАЮ – НЕ ВПУЩУ» – захопити і утримувати пальчиками будь-який предмет, іграшку.

4. «ПІДЙОМНИЙ КРАН» – перенести будь-який предмет кінчиками пальців з одного місця на інший.

5. «НАНИЖУ НАМИСТЕЧКО» – нанизати на ниточку намистинки.

6. «УМІЛІРУЧКИ» – імітація рухів , які виконуються під час певної роботи ( як бабуся ліпить вареники, як дідусь пиляє дрова, як мама пришиває ґудзик, як тата керує машиною).

7. «ПАЛЬЧИКИ ТАНЦЮЮТЬ» – імітація пальчиками танцювальних рухів на столі.

/Files/images/yana/2015rk_yani/5-ti_rchki/gp75f7oadj20.jpg В перший клас, як в перший раз!

Наші діти так швидко ростуть… Я гадаю, скоріш за все, ви це вже помітили.
Пройде зовсім небагато часу, ви незчуєтесь, як уже з таким хвилюванням і трепетом – ведете майбутнього школярика до "Храму знань", як колись ваші батьки поспішали із своїми первачками на перший дзвоник. Цей день повинен бути святковим і світлим, адже дитина запам’ятає його на все життя.Пропонємо вам невеличкий план дій у підготовці до школи.

Крок перший

Потрібно знайти школу у яку малюк ходив би залюбки. Із першими днями осені, зробіть своєрідну цільову прогулянку разом із дитиною, адже вона хоч і маленька, але вже особистість і врахування її думки. І не забувайте, що саме вона буде навчатись у вибраному закладі найближчі дванадцять років. Хочу полегшити ваш вибір, запропонувавши критерії на які слід звернути особливу увагу:

· близькість і безпечність шляху від вашого будинку до школи;

· рівень матеріальної бази;

· організація дозвілля (наявність груп продовженого дня, а також гуртків);

· їдальня (її санітарні умови,якість і вартість обідів);

· зверніть увагу у якому стані спортивний майданчик і зал.

Крок другий

Якщо школу визначено – поцікавтесь, чи існують при ній підготовчі курси. За відсутності таких, дізнайтесь базовий рівень знань необхідний для зарахування до школи. Але за їх наявності неодмінно запишіть туди свого дошколярика. Це буде більш м’який перехід від безтурботного дитинства –до першої відповідальності і обов’язків. Крім того, на цих уроках викладачі готують своїх майбутніх першокласників. При цьому, мушу зазначити, що ці класи у деяких школах не безкоштовні.

Крок третій

Він має скоріше матеріальній аспект, а ніж організаційний. Його підготовка розпочинається десь близько з червня – місяця. Підберіть шкільну форму, спортивний одяг, взуття – відповідно до вимог вибраного вами закладу. Далі за рекомендацією вчителя потрібно придбати канцелярське приладдя: зошити і альбоми виготовлені з якісного паперу; безпечні точили; ручки й олівці як прості, так і кольорові, але пам’ятайте вони мають бути зручними при написані, а чорнила із паст не повинне розтікатись; різноманітні обгортки для зошитів та книжок; пенали не громіздкі але місткі; лінійки із чіткими лініями і розмітками. Обираючи ранець, зауважте на його якість. Зверніть увагу на правильність кріплення та розташування ремінців.

А на завершення, коли усе вже зроблено та зібрано, без зайвих вагань, першого вересня крокуйте до школи, у захоплюючу "країну знань». Батьківська впевненість і турбота додасть наснаги вашим уже школярам, які цього дня трішечки підросли, але ще такі маленькі. В них попереду ще багато досягнень.

Хай щастить, вам і вашим діткам!

Кiлькiсть переглядiв: 22